Followers

Thursday, December 9, 2010

cermin

perempuan dan cermin memang tak boleh dipisahkan. betol tak?? tapi rasanya lelaki pon sama je kan? lelaki pon nak nampak macho, hensem, tampan, kacak, bergaya dan yang sewaktu dengannya jugak kan? mmg cermin tu sangat penting dalam hidup. 

sebelum gi kelas, gi keje, gi jalan2, gi dating, gi kedai runcit depan rumah mesti nak bercermin dulu..sebelum tido pon bercermin jugak..bila dah dalam kereta, tengok cermin lagi. sampai opis or kelas, rasa nak bercermin lagi..hebat betul penangan cermin ni..huhu..kalo zaman sekolah2 dulu biasa la pegi toilet dengan kawan. sebelum kuar tu wajib tengok cermin, betulkan tudung. bila dah agak2 tak senget dah tudung tu baru kuar dari toilet. betol tak?

tapi kan aku lain sikit..kalo kat rumah, aku rasa aku la yang paling lambat bersiap nak gi kelas berbanding kawan2 aku..pakai tudung depan cermin, dah siap pakai tengok sebelah kiri, sebelah kanan, belakang skali..kadang2 nampak sebelah kiri n kanan dah elok, tengok belakang cam x ok, aku bukak balik tudung then pakai balik..haa...tu satu hal yang wat aku bersiap lambat...biasanya Lizat ngan Jibah la yang tersongok tunggu aku bersiap..kalo aku siap dulu, memang hebat la kot..tu pun mungkin berlaku dua tiga kali je dalam 365 hari..haha

then lepas kuar dari rumah, aku memang tak nak pandang cermin dah sampai la aku balik rumah..pelik kan? bukan ape. kalo aku tengok cermin, pastu tudung aku senget2 n muka pon macam tak kena je, aku terus jadi kurang keyakinan nak berjalan. rasa macam orang pandang je padahal orang xpandang langsung..haha...tak tau kenapa..kalo tudung aku senget sekalipun tapi time tu aku tak tengok cermin, aku tak kisah. tapi bila dah tudung senget benget, gi tengok cermin, haaaaaaa mau sejam aku duduk depan cermin lagi...haha...jadi baik la aku tak tengok cermin. bila dah sampai rumah, tengok cermin nampak buruk pon takpe...huhu...macam2 manusia di muka bumi ni kan?




*aku selalu pakai tudung senget benget. tak tau kenapa. tensen jugak.huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...