Followers

Tuesday, June 14, 2011

rancangan tv yang aku selalu tengok masa sekolah

budak-budak sekarang tengok cite apa ek kat tv? aku memang tak mengikuti perkembangan kanak-kanak langsung sebab aku tak ada adik... bila cuti sekolah pun aku tak tahu... sekolah?? OMG! dah 7 tahun kau tinggalkan alam persekolahan cik unaaaa oiii.... dah tua la kau ni... 

tiba-tiba hari ni aku teringat zaman sekolah dulu.. suka sangat tengok kartun..nama pun budak-budak kan...jom tengok cite apa yang aku tengok



1) Doraemon



siapa yang tak minat Doraemon? dulu selalu berangan kalau la aku bole bela Doraemon ni, mesti best sebab bole mintak tolong dia siapkan homework aku.. pastu bole la aku pegi main dengan jiran-jiran aku petang2 dengan senang hati sebab homework dah siap... 

2) Power Rangers



mana-mana yang sama umur dengan aku jangan cakap tak minat tengok Power Rangers. memang tipu la... dulu siapa yang tak minat Power Rangers bole dikatakan ketinggalan zaman.. dulu selalu la berebut dengan kawan-kawan nak chup Power Rangers kaler ape... aku mesti nak yang kaler pink sebab yang berlakon jadi yang pink tu biasanya cun... bukan main lagi dulu percaya sangat robot tu hebat.. bila lima-lima Power Rangers tu bergabung, jadi robot yang besar tu mesti jadi kagum sangat-sangat... bila dah besar ni baru la tau cite ni sangat-sangat tak logik..

3)Along

korang ingat tak lagi si Along ni? yang kucing besar tuu...pastu ada adik dia nama Angah.. nakal sikit... pastu sorang lagi adik dia Achik... yang Achik ni bijak sikit.. pastu ada Siti Sifir n yang segmen masak-masak tu..ingat tak? aku memang suka sangat la tengok..kiranya rancangan kanak-kanak berilmiah la ni.. aku suka tengok Siti Sifir time tu.. mesti terikut-ikut je gaya dia duk menghafal sifir.. pastu mesti tergelak aku tengok Siti Sifir ni melaram..

4)Ultraman



haaa....mesti korang tengok kan? kononnya Ultraman ni makhluk terhebat la sebab bole lawan raksasa yang ntah macam-macam bentuk ada...kadang-kadang aku tengok macam cite hindustan pon ada sebab time lawan tu mesti je nak lip lap lip lap lampu merah kat dada dia tu..konon kehabisan tenaga la..pastu tiba-tiba elok balik jadi gagah..sampai mati raksasa tu dikerjakan...haha...aku rasa sekarang ni pun femes lagi kot Ultraman ni sebab anak sedara aku yang umur 7 tahun tu layan lagi cite ni...

sekarang budak-budak layan Ben 10, Spongebob, Upin Ipin, Geng Bas Sekolah....zaman da berubah...tapi aku tak tua lagi...hihihi

16 comments:

Honey Bhulat said...

masa kecik2 dulu, hani suka tgk sailormoon, xpernah mis kot...sampaikan terikut2...

Anonymous said...

a'ah unaaa tak tgok sailormoon ke? ngan DRAGON BALL?

sebenarnya......

DRAGON BALL ADE 7 BIJIK SEMUANYA... *hehehe... :)

.abgcho. said...

hhaa , saya suka doraemon !
lantaq pi lah dah tua kee kanak² kea , doraemon tetap best !

Husna said...

cik hani bulat : jarang la tgk sailormoon

Husna said...

she's gee : kadang2 tengok jugak dragon ball..ayat tu memang femes la zaman dulu2

Husna said...

abg cho : betul3...sampai skrg pun layan doraemon lg

Azlan Strider said...

haha..suma katun nie aku tgk gak..hehehe..sekarang nie ultraman ade lagi cuma aku da tak kenal..hehe..yang lain tu xperasan plak ade tak lagi..heheh

Regards,
-Strider-

Unknown said...

mase 2 , along paling ta ley blah , btol la yg part siti sifir tu , haha ;p

♥ cHeNtA sAdIs ♥ said...

suke tgok sailormon..^^

Unknown said...

usop santorian-keluang man-dragon ball-naruto...haha

NUR AIN AZMAN said...

eHEE, same lah kite :)

Shawn Razaleigh said...

power ranjes mmg yg terbaikk..hahahaha



jemput tgk entry baru..oh follow u

Nadhyat said...

dah lama power rangers tak tengok..huhu

sailor moon?
dragon ball?

wrizuan[dot]net said...

tambahan : gaban

CikguShikin said...

Dragonball, sailormoon, marksman, flashman, conan..semua katun..haha..budak2 la katakan

abi.khairz said...

saya pon sempat lagi citer2 ni...
tp yg paling best masa tu, ksatria baja hitam ngan gaban.
tengok ramai2. abis je cite tu, mula la wat aksi ramai2... mmg penuh bersemangat la. hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...