Followers

Tuesday, January 18, 2011

inilah perempuan - perempuan dan mekap

perempuan dan mekap memang tak boleh dipisahkan...tanpa mekap, siapalah perempuan kan? alahhh...tak jugak...ada je perempuan yang tak mekap tapi cun jugak kan? huhu...aku masa zaman sekolah dulu2 memang anti la dengan mekap2 ni..setakat pakai bedak pegi sekolah ok la lagi...tapi kalo pipi da merah2, bibir merah2, lain macam pulak aku tengok,.nak belajar ke nak mengorat ustaz? huhu...tapi tu dulu2 la...sekarang baru tau mekap tu penting...yela...jerawat naik..kena la pakai ape2 yang patut tak nak bagi nampak sangat jerawat ngokngek ni...haih...bengang betol dengan jerawat ni...sejak2 duduk Shah Alam ni la jerawat timbul dengan banyaknya...sakit jiwa uuuuuuu...eh...terpesong jap....aku tak nak cakap pasal jerawat...berbalik kepada mekap...ni la antara mekap yang aku pakai...tak mampu nak pakai MAC or Shu Uemura...setakat beli yang ada jual kat Guardian n Watson je..hihi...student la katakan...gambar2 di bawah ni memang tak cantik...maklumlah...aku ni tak berseni kalo bab snap pic ni..main redah je snap...kalo ada kecacatan, sila abaikan...heeee

 SUNBLOCK - SUN PLAY POWDERY WHITE (SPF 47)
best guna sunblock ni. bau best n tak berminyak macam sunblock lain

 FOUNDATION - SILKYGIRL SKIN PERFECT
aku guna kaler natural. ok la...
 
 COMPACT POWDER - IN2IT
sangat tahan lama n lawa design die
 
 EYELINER - (dari kiri) IN2IT (black), IN2IT (dark brown), MAYBELLINE (dark brown)
aku biasa pakai kaler dark brown. kaler hitam tu jarang guna
 
 EYELINER - SILKYGIRL GEL LINER (dark brown)
baru je beli. waterproof

 EYESHADOW - IN2IT & CYBER COLOURS
ni benda yang paling jarang aku pakai
 
BLUSHER - SILKYGIRL
yang ni pun jarang guna tapi tak sejarang guna eyeshadow (faham tak ayat ni?kalo tak faham, tanya ye)
 
 VASELINE
aku memang tak guna lip balm or lip gloss. guna benda alah ni je 
 
 LIPSTICK - MAYBELLINE (301)
aku memang suka kaler merah n terang2. agak2 macam makcik2 tak?

MAKEUP REMOVER - SILKYGIRL HYDRA CLEAN
biasa guna tang mata je

tu bahagian mekap...selain mekap? tengok bawah ye...

 RAMBUT - LOREAL ELSEVE SERUM & LOREAL PARIS STUDIO FINISHING SPRAY
serum tu aku guna tiap2 hari. satu set dengan syampu. yang spray tu biasa guna lepas curl. bagi tahan lama

 LOTION 
aku memang suka guna losyen banyak2. pagi lain malam lain pegi jalan2 pun lain..hihi

macam ni la perempuan. benda nak tempek kat muka dah ratus2 ringgit. campur lotion campur penjagaan rambut. tu tak termasuk lagi penjagaan kaki, sabun mandi dll...mau setahun tu berhabis ribu-riban...lelaki jugak senang. tak payah nak tempek ape2 kat muka. jerawat banyak pon perempuan suka jugak..hihi..ok lah...macam panjang sangat da..nanti korang muntah darah pulak mentap benda ni lama2..nanti aku mengarut lagi..haha...

3 comments:

hAlizAmAHdi said...

uit2..make up bile da keje bole la mAC or shu uemura..hihi..skarang bese2 je la kan3...

unaaaa said...

btol3...tengok la bila dah keje nanti...unat borong je shu uemura tu..haha

hAlizAmAHdi said...

skarang nk masuk kedai2 tu pun malu je..tkt tak terbeli..kalo terbeli terpaksa cut blanje sane sini..huhuu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...