Followers

Saturday, January 29, 2011

susahnya nak balik kampung

raya cina dah dekat...apa lagi yang berlegar2 dalam kepala otak bagi student macam aku ni kalo tak cuti...cuti = balik kampung! tapi..... sebelum aku bole balik kampung ni, macam-macam la benda yang menyerabutkan kepala yang perlu disiapkan dulu...haih...tak bole ke balik kampung dengan senang hati? orang lain da ada yang balik (sungguh jeles dengan orang ini)

apa yang perlu aku buat sebelum balik kampung ni? 


1. Abstract tesis

da tunjuk kat supervisor semalam tapi kena betulkan lagi..pastu nak kena hantar kat supervisor lagi. tapi minggu depan supervisor cuti seminggu. macamana nak hantar? emel je la...kan teknologi canggih..canggih memang canggih...tapi lambat...kalo tunjuk straight kat dia, senang dia pangkah2 apa yang tak betul. ni kalo kat emel macamana dia nak pangkah2? hmmm...

2. Assignment English

masa Miss cakap nak bagi assignment, rasa ok je..english je kot...lepak je la kan...sekali assignment kena buat essay. ok. bole tahan la kan..essay je kot..tapi....nak essay minimum 5 pages..student semua macam nak pengsan dengar...macam terlalu kejam je assignment ni...mana nak korek idea tuuu...essay dalam exam pon buat 2 pages je..tu pun jenuh perah otak..inikan pulak essay 5 pages. tajuk ape? academic writing. *grrrrrrrr...tak paham betul 


3. Presentation MDII

haaa...yang ni tak payah cakap la..setiap minggu masuk kelas kena present. bagi yang tak present tu nganga mulut je tengok orang present. kenapa nak nganga mulut? sebab aku tau semua tak faham n mengantuk..maklum la...kelas pukul 8 - 11 pagi...minggu ni aku present journal pulak. tajuk dia CO2 Modulates Lifespan of Drosophila. journal 12 pages. tulisan kecik2..bila baca bole muntah hijau..tambah pulak aku kena wat slide show untuk presentation ni dengan Syasya..kira bahagi dua la ni..aku hentam je...kalo part aku present bole la aku faham...harap2 group member aku faham la slide yang aku wat tu..tak susah...korang baca je journal tu..ayat dia memang sebijik-sebijik aku amik dari journal tu..kalo tak faham jugak, korang baca je ok..jangan banyak tanya..hehe..slideshow yang aku wat ada 28 slide. tu baru separuh...yang Syasya buat, aku tak tau la berapa...mau semua ada 50 slide..haha...tu tandanya sejam la kami berdiri depan kelas nanti...weeeeee....


4. Presentation English

english lagi...hishhh...tadi tu English for Academic Enrichment. yang ni pulak English for Occupational Purposes..untuk subjek ni, Miss divide in group..then setiap group kononnya kena buat company sendiri..haaa...nama company aku G6 Oil Company..huihh...Like a G6 tuuu...haha...konon2 jual minyak la...macam Petronas tuu...konon2 la aku ni marketing officer...haaa...nak kena present la aku punya part...apa tugas marketing officer...macamana sales produk company aku...alahaiii....macam budak bisnes da...tapi takpe la...layan je la Miss tu...klas pukul 12...elok sangat la...lepas present MDII, present English pulak...


5. Meeting


ni mentor aku ada buat event ape ntah...kena datang meeting...jadi commitee...pukul 4 petang...


kenapa aku nak serabut sangat dengan semua benda ni?? sebab semua 5 benda ni aku kena wat hari Isnin ni...dugaan betul sebelum balik kampung ni...cepat la hari Selasa...aku nak terbang balik kampung ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...