Followers

Tuesday, April 5, 2011

malang tak berbau

hari Jumaat lepas aku pegi makan tengahari kat KFC... makan kat situ sebab nak ajak Husna sekali datang makan... rumah dia dekat dengan KFC Extreme Park tu... aku dengan Jibah sampai dulu so kami melantak la dulu... lama tunggu tapi Husna tak sampai-sampai... pelik dah ni... dekat-dekat nak abis makan tu tiba-tiba nampak Husna datang ke arah kami berlari-lari... aku ingatkan dia sangat-sangat excited la nak jumpa kami ni... sekali dia cakap

             "akak! handphone Husna terjatuh dalam longkang!"


            " hah??? jap... tunggu kitorang makan jap"

tanpa membuang masa, kitorang makan cepat-cepat... lepas tu terus ke tempat kejadian...


alamak, longkang besar..handphone Husna pulak landing baiiiiiik punya dalam longkang tu... mungkin handphone tu tengah bahagia kat situ...nasib baik tak ada air dalam longkang tu...maklumlah Shah Alam dah seminggu tak hujan... tapii..... longkang tu ada jaring-jaring yang tak dapat di angkat.. kalo tak, senang je nak terjun ambik handphone tu..  Husna dah tak tentu arah dah... cepat-cepat dia ambik satu ranting kayu yang agak panjang kat luar pagar extreme park... 

tugas mengorek longkang tu diberikan kepada Jibah.. memang pakar la Jibah ni... korek punya korek punye korek, handphone tu sampai la kat tepi jaring tu... so, tugas Husna pulak buat acara terjun bebas ke dalam longkang tu untuk ambik handphone... aku buat apa? hehe... aku tolong ambik gambar tempat kejadian je.... akhirnya... berjaya!!! hahaha... sungguh hebat.. agaknya mesti kereta yang lalu-lalang tertanya-tanya apa budak perempuan tiga orang ni buat kat longkang tu... 

lepas tu baru la Husna ada selera nak makan...so masuk la dalam KFC balik... aku masuk je KFC, terus teraba-raba cari spek mata aku... raba sana, raba sini tapi... tak ada pun dalam beg!! tidakkkkkk! spek mataku itu nyawaku... pusing-pusing dalam KFC tak jumpa.. lepas tu pergi kat longkang tadi tu... still tak jumpa... dalam kepala dah terbayang dah duit aku terbang... oh, perit sungguh hati... tak sanggup nak bagi duit kat tokey kedai spek lagi... baru je lagi bagi duit kat kedai tu... Jibah suruh aku pergi cari dalam kereta... aku pun pergi la kat kereta... memang tak ada... memang aku dah putus asa dah... 

tengah sedih tu tiba-tiba datang sorang pekerja KFC datang kat kitorang bawak spek aku.. haaaaaaaaa........ spek aku!! gumbiranya hati... nasib baik abang tu jumpa... kalo tak, mesti aku dah fobia datang KFC.. haha...


ni gambar-gambar pada waktu kejadian... 


duduk dalam longkang pun sempat lagi peace.. hebat!

"oh handphoneku!"

"yeah! saya berjaya!"



ni aksi Jibah sedang mengorek handphone Husna dalam longkang

spek mataku!

kedua-dua mangsa
ini la rupa handphone Husna.. habis calar-calar



15 comments:

zulkifli said...

haha! mcm2 hal. npe lah xda air dlm longkang tu. =P

aJieM_iyMa said...

kesian husna! ha, jgn lupe samak hp tu taw!! hehehe.. ;D

Adlan said...

hahahaaa..kelakar la korang nih..siap sempat hamek gambar lagi yg tak tahan tuh..hehe..tolong tengok jer eh?? ;p

nasib baik dapat hamek..kalau tak terbang la duit untuk hp baru.... and spek baru....kalau laa...;p

unaaaa said...

zulkifli : kalo ada air, awak tolong gantikan la handphone dia.. bole?

unaaaa said...

ajiem : nak samak macamana ek? huhu

unaaaa said...

adlan : hihi... dah tak ada kepakaran nak korek n terjun longkang terpaksa la tengok je... nasib baik jumpa kan...

nik lan nik mat said...

eeeeeee....

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

sama mcm hp sy ! hee

unaaaa said...
This comment has been removed by the author.
unaaaa said...

marylyna : yeke? jaga2 tu jangan sampai masuk longkang..hihi

zures said...

Akhirnya dapat juga balik....

unaaaa said...

nik lan : ape eee? hehe

unaaaa said...

zures : alhamdulillah dapat balik..

shah-kayrul said...

aik lepas dapat hp terus masuk KFC...selera betul la

unaaaa said...

shah : perut tengah lapar macam tu la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...