Followers

Thursday, April 14, 2011

tanda-tanda orang lupa daratan

perghhhh....tajuk macam menusuk ke kalbu je kan? aku just nak share je memandangkan memang wujud manusia sebegini di hadapanku... aku ingatkan wujud dalam novel je..

1. nama

dulu : nor hamidah zurinah (bukan nama sebenar)
sekarang : myda zuryn (bukan nama sebenar)

haih... mak ayah dah bagi nama elok-elok tapi nak jugak guna nama-nama pelik yang tak ada maksud tu.. konon nama yang mak ayah bagi tu nama kolot dan kuno.. nama sebenar hanya digunakan dalam resume je... untuk mana-mana urusan lain seperti urusan surat-menyurat, shopping online dan lain-lain nama tak ada maksud tu digunakan... 

2. dialog ketika marah

dulu : tak sangka ko macam ni... fikir lah sikit....aku pun ada perasaan jugak
sekarang : tak sangka perangai ko macam setan... pegi mampus la.. f***! b***! s***!

mak aihh.... bukan main lagi dulu-dulu marah tak ada sampai nak mencarut... sekarang bole mencarut segala bagai...hebat betul

3. bila jumpa kawan sekampung

dulu : eh Kiah, mu kije mane lening? lame doh dok jupe mung ork? ingat dok dulu mu pernoh jatuh dalam rok mase lembu kejor mung?
sekarang : eh Kiah, U buat apa sekarang? lama la I tak jumpa U kan? I dengar u tak kerja lagi kan? tu la.. I dah suruh U datang KL cari kerja tapi U tak nak... tengok I ni... dah boleh pakai Honda Accord..

ewah ewah... dengan kawan sekampung pun nak cakap KL jugak ke? 

4. balik kampung

dulu : bila nak cuti ni? nak balik kampung la... rindu sangat kat mak ayah...homesick ni..
sekarang : alah... kena balik kampung lagi... bosan gila la kat sana... bukan ada apa-apa pun.. nak tengok wayang tak boleh... nak pergi club lagi la tak boleh...

jangan terkejut... memang ada orang macam ni... kesian mak ayah kat kampung ingat kat anak... tapi anak macam ni pulak... korang jangan wat macam ni tau... tak baik...

5. pemakaian

dulu : pakaian sopan, bertudung, sejuk mata memandang
sekarang : berseluar pendek, bersinglet

dulu bukan main lagi sopan.. siap cakap kalau pakai seksi-seksi nanti kena penampor dengan mak.. sekarang bukan main lagi semua nak didedahkan bagi orang lain tengok..bila orang tegur tentang pemakaian, dia cakap orang yang menegur tu kolot. what?? kolot?? memang nak kena la budak ni... 

apa nak jadi la budak-budak zaman sekarang... korang macam ni jugak ke? tak kan? good2..

 

26 comments:

pena said...

memang lupa daratan..

mintak dijauhkan benda-benda macam ni..

cheqwa said...

eh xsangkanya..ade gk eh orang cmni..nauzubillah

unaaaa said...

pena : harap-harap kita dijauhkan la..

unaaaa said...

cheqwa : memang ada... harap-harap dia sedar la...

Miss Meen said...

betul2 sume neyh kenyataan hihi ^_^
harap kita dijauhkan laah yer...

unaaaa said...

miss meen : pernah jumpa ke orang macam ni?

Miss Meen said...

Uishh pernah laa hihi
Tapi apa mau buat dah ragam manusia kan ^_^

shezwan said...

bagai kacang lupakan kulit..
bagai kuku meninggalkan isinya.. hehe XD

zida said...

pehh memang tak sedoo diri. nyampah orang camtuuu

unaaaa said...

miss meen : yela kan...tak bole nak buat apa dah..

unaaaa said...

shezwan : haaa...lebih kurang macam tu lah

unaaaa said...

zida : memang pun....sabo je la jumpa orang macam ni

izzysabki said...

mintak lah jauh dari semua ni......kita buat kt org lain,kite mana pasan,tp klu org buat kt kite mcmni bru la kite pasan bagai...:D

ainraus said...

jauhkan la kita dari lupa daratan kan?

unaaaa said...

izzysabki : harap2 dijauhkan la benda macam ni...

unaaaa said...

ainraus : insyaallah...kalau kita pandai jaga diri, mesti takkan jadi macam ni

beena said...

ble msuk bab orang kampung tuh teringat kat budak budak uni..cakap pon nak i u..macam femesz sangat je..haha

unaaaa said...

beena : yeke? haha... mungkin dia rasa dia femes...

Qieya Qyssxtynaa said...

..wahh.. ta sgke ade jgk Org yg cmni lg erk ? haishhh....

unaaaa said...

qieya : memang ada qieya...

BillyNain said...

betul3...ramai je org yg mcm ni.harapnya kita semua x termasuk dlm glongan ni

unaaaa said...

billynain : memang ramai kan...sedih betul...

SyAmSuL AnUaR said...

Ini zaman skrg. makin teruk jdnya. Sape lh yg ptt dp'slh kn. (-_-)"

hanil said...

bila baca entry u pasal lupe daratan ni.. tau ape yang i pk? hahaha banjir yang xde daratan.. nape i nk pk cmtu? ntah.. i pun xtau..sebab tmpat i sll banjir kot..hihi

unaaaa said...

syamsul anuar : ada yang salahkan mak ayah tapi mak ayah tak salah... diorang tak tahu pun aktiviti anak-anak diorang.. diri sendiri yang patut dipersalahkan

unaaaa said...

hanil : haha... bole pulak macam tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...