Followers

Tuesday, April 19, 2011

tanda-tanda anda jatuh cinta dengan orang yang anda benci

pernah dengar orang cakap 'jangan benci-benci orang sangat. nanti jadi sayang'? kononnya dulu benci bukan main... dengar nama pun rasa mual nak muntah... apatah lagi kalau jumpa...maunya bersepai isi perut atas lantai... oh, agak over di situ... ekceli, aku pernah mengalami benda ni...isk....malu la pulak kan...hihi... nak tau tanda-tanda korang dah sayang kat orang yang korang benci, korang baca la kat bawah ni...







1. mula rasa rindu
biasanya kalau korang benci, mesti naik menyampah tengok muka dia kan.. nak-nak kalau dia tu selalu duk kacau korang... sakat sana-sini... tiap-tiap hari pulak tu..memang naik hantu la kan? lagi korang marah, lagi dia suka tayang muka depan korang.. tapi bila dia tiba-tiba senyap n tak kacau korang satu hari, korang rasa hidup tak lengkap.. lepas tu rasa pelik. kenapa dia tak kacau lagi.. korang teringat balik time dia kacau korang... haaa... itu rindu la tu...

2. jeles 
satu hari korang nampak sorang perempuan yang agak gedik cakap-cakap dengan dia.. perempuan gedik biasa la... nak bertepuk bertampar dengan dia ni... lepas tu siap gurau-gurau manja panggil dia sayang lagi... tiba-tiba timbul perasaan jeles.. kenapa perempuan tu gedik sagat dengan dia...hati korang dah rentung terbakar dah time tu... eh, cakap benci.. ni apahal pulak nak jeles-jeles...tu tandanya korang dah sayang dia la tu... heeee


3. senyum sorang-sorang bila ingat dia
bila dia ada depan mata bukan main lagi mulut marah-marah, muka masam mengalahkan buah lemon tak masak... tapi bila balik rumah, duduk dalam bilik sorang-sorang, korang tersenyum + tersengih pulak ingat dia... dia panggil korang minah senget pun korang sengih jugak... memang sah lah korang dah tangkap cintan ni...


4. marah bila kawan-kawan kutuk dia
dulu mulut korang lah yang paling laju mengutuk dia... mulut mengalahkan peluru berpandu... benci sangat lah tu... tiba-tiba satu hari kawan korang kutuk-kutuk dia, korang tak setuju pulak... siap back up pulak tu... aikkkk....boleh menimbulkan kemusykilan dalam otak kawan korang tu... 



5. tiba-tiba ambik tau pasal dia
dulu-dulu siap cakap tak nak dengar dah nama dia ni...kalau dia tak ada dalam hidup korang, aman la dunia... hiperbola jugak tu... tiba-tiba sekarang, korang pulak beria-ia nak korek background dia... nak tahu dia asal mana, duduk mana, siapa gf dia, hobi, cita-cita, kawan baik dia... eh eh Senah... banyak pulak kau nak tau pasal dia ek...



haha... itulah dia tanda-tandanya berdasarkan pengalaman aku... korang cane? share la.... =)








30 comments:

.m y z. said...

hahahah .setuju dgn pnyataan di atas! :D

aliarosli said...

hahhahhaha, ea?? ok

unaaaa said...

myz : mesti pernah alami kan...

unaaaa said...

aliarosli : betul2...

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. biasa terjadi dalam filem melayu nih. belum pernah jumpa yang real lagi, tapi mungkin ada..

unaaaa said...

asada : eh ada la... memang ada...

Far8 budak baik said...

patut ar aku rase rindu je kat awek hahaha =p

apek poyo said...

byk berlaku nih..ekekek

Odah + One = OdahOne said...

tak kenal maka xcinta..hoho..bnci sgt kalo fallin kat org yg kita benci...benci tapi rindu..cuba bace cite ni...

BERCINTA ITU MACAM ORANG TUNGGU BAS?

ROMANTIK KAH ANDA ATAU...???

unaaaa said...

far8 : rindu kat awek sendiri takpe...jangan rindu kat awek orang lain...

unaaaa said...

apek poyo : memang banyak berlaku...

unaaaa said...

odah : benci tapi rindu... macam lirik lagu je

RaNiA said...

cewahhhhh..hehehe..ok la tue..

ERYNAAKMA said...

memang betol pun...dulu akak ngan laki akak tu camtuh la...kat opis mana leh jumpa asik bertekak jer...alih2 jadi laki aku....hah amikao.....tapi skang kitorg gaduh2 manja jer...hahahahhahahah

unaaaa said...

rania : ceeewaaahhhhhh...hihi

unaaaa said...

erynaakma : wow! haha... kawin jugak akhirnya ek... tahniah2...

艾妮诗 Anis Norhana said...

macam aku jea

unaaaa said...

anis : sama ke? kebetulan...hehe

♥ norlida ♥ said...

yup!agree......100%

Liza @ Adzriel AB said...

betullah tu...

unaaaa said...

norlida : tenkiu2! hihi

unaaaa said...

liza : betul betul betul

gigiAriEma said...

hahaha.. gigi pernah!
benci gila arh.. siap kutuk blkg lagi.. sampai bwk sorok spek dia larh..
last2.. ngeeee..

unaaaa said...

gigiariema : last2? happy ending la ni..hehe

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ said...

sgat brstuju okeh!! haha

unaaaa said...

naurah : tenkiu2 =)

SHaFiQ ZaiNaL said...

erk... malu nak cakap...
mmng betul la...hehehe

alfaqir ilAllah said...

Eheee..... ;p

k e y r i said...

haha tetibe teringat lak ex aku.. adoii.. haha

cik bulan said...

mmg sama pon...tapi...mmg bnci la kt dye...huahuahua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...